În acest articol veți afla modul în care stilul dumneavoastră de a conduce influențează cantitatea de combustibil consumată. Odată aflat acest lucru, vă va fi mult mai ușor să adoptați un stil de condus care să vă permită să faceți economie de carburant. Acest stil de condus trebuie să fie unul rațional, calculat.
Pentru început, există câțiva pași esențiali pe care fiecare șofer, fie el profesionist sau nu, trebuie să îi respecte, și anume: folosirea cât mai rară a pedalei de frână, aceasta deoarece odată ce am frânat va trebui să accelerăm din nou pentru a atinge aceeași viteză, ceea ce presupune un consum de carburant inutil, ce poate fi evitat. Prin urmare, pedala de frână trebuie utilizată doar atunci când este absolut necesar, iar în alte condiții să lăsăm mașina să frâneze de la sine.
Specialiștii în domeniu precizează că un mers uniform al mașinii contribuie la reducerea consumului de combustibil. Prin urmare, înainte de a porni la drum trebuie să ne decidem asupra traseului pe care îl vom parcurge pentru a ajunge la destinație. În acest mod, nu doar că vom parcurge un traseu drept, dar și unul mai puțin aglomerat, știut fiind faptul că statul cu mașina în zone aglomerate ale traficului sporește consumul de carburant. Cu toate acestea, specialiștii ne avertizează să nu alegem traseul cel mai scurt, considerând că astfel facem economie de carburant, deoarece parcurgerea acestui drum nu îi va permite motorului să se încălzească suficient, iar un motor rece consumă mai mult combustibil, deoarece acesta trebuia să atingă o anumită temperatură optimă pentru a funcționa.
Apoi, vitezele trebuie schimbate din timp și nu brusc. Astfel, motorul va fi ținut la turații mai joase, ceea ce reprezintă economie de carburant. Specialiștii în domeniu recomandă spre folosire motoarele TDI, afirmând că acestea sunt perfecte în ceea ce privește turația, iar astfel economia de carburant este garantată. Însă în cazul în care nu deținem un motor TDI, este de preferat să menținem o turație constantă a motorului, recomandabil sub 2000 rpm. Spre exemplu, este inutil și risipitor să mergem cu mașina în viteza a 4-a cu 2500 rpm, când putem foarte ușor să schimbăm în viteza a 5-a și astfel să mergem cu 1800 rpm, încadrându-ne sub cei 2000 rpm recomandați.
Pe lângă toate acestea, mai sunt câteva elemente de care fiecare șofer ar trebui să țină cont pentru a face economie de carburant, cum ar fi: circularea cu geamurile închise, stingerea luminilor de fază și de întâlnire atunci când nu avem nevoie de ele, folosirea unor sisteme audio mai modeste, deoarece cu cât amplificatoarele sunt mai mari și consumul de curent este mai mare și, implicit, și consumul de carburant va fi unul mai mare decât ne-am dori. Apoi, este de preferat să nu circulăm cu mașina atunci când plouă, bate vântul sau când ninge, decât dacă avem într-adevăr nevoie, deoarece toți acești factori sporesc consumul de combustibil, în timp ce un carosabil uscat ne permite să facem economie de carburant. Nu în ultimul rând, este important de știut că în mașină nu trebuie să transportăm multe obiecte sau care au o greutate mare, deoarece și acest lucru reprezintă un consum inutil de combustibil.
După cum spuneam și în articolul anterior, stilul nostru de a conduce influențează foarte mult cantitatea de combustibil consumată, iar în cele mai multe cazuri, în loc să adoptăm un stil de condus calculat, care să ne permită să facem economie de carburant, facem inconștient o mulțime de greșeli, de la deschiderea geamurilor până la modul de frânare, elemente care contribuie la un consum de carburant inutil.
Pe lângă greșelile menționate în primul articol, mai există câteva, cum ar fi comportamentul nostru în calitate de șoferi atunci când zărim un semafor. De cele mai multe ori se întâmplă ca atunci când vedem culoarea roșie a semaforului să frânăm brusc și violent, recomandabil pentru a face economie de carburant fiind să frânăm din timp, cu 50 sau chiar 100 metri de la vederea semaforului. Pe de cealaltă parte, la vederea culorii verde a semaforului, șoferii tind să accelereze brusc, lucru care din nou nu este recomandat, deoarece se ajunge la un consum de carburant inutil. De preferat este ca șoferii să accelereze progresiv. Accelerarea bruscă nu face decât să tureze motorul, iar despre o economie de carburant nici nu se mai poate vorbi.
De asemenea, tot în ceea ce privește semaforul, este de preferat ca în cazul în care acesta indică o mare perioadă de timp de așteptare să opriți motorul (adică de la 30 de secunde în sus). Însă oprirea motorului nu este recomandată doar atunci când vă aflați la semafor, ci în orice alt moment în care trebuie să așteptați mult în trafic. În plus, există anumite persoane care chiar și atunci când staționează, fie că e vorba doar de două minute pentru a da fuga la magazinul din colț, fie de zece minute în care așteaptă pe cineva să apară, nu opresc motorul, și astfel consumă o cantitate deloc neglijabilă de carburant.
Nu în ultimul rând, un alt sfat ce ar trebui urmat pentru a putea face economie de carburant, este evitarea condusului sportiv sau, altfel spus, condusul cu viteză. Pe lângă faptul că acesta reprezintă un risc ridicat de accident, mai are și dezavantajul de a consuma mult combustibil. Specialiștii în domeniu recomandă șoferilor adoptarea unor viteze constante în trafic, de circa 40-50 km/h în interiorul orașului și de maxim 80 km/h în afara acestuia. Lăsați graba sau actele de bravură pe seama altora și luați în considerare faptul că circularea cu maxim 80 de km/h în afara orașului contribuie la o economie de carburant de 2 litri/100 km. De asemenea, menținerea unei viteze constante este recomandată și în coborârea pantelor, accelerarea într-un asemenea moment nefiind recomandată.
Așadar, după cum se poate vedea, există o multitudine de lucruri inutile pe care noi continuăm să le facem atunci când suntem la volan, fără să știm că acestea reprezintă risipă de combustibil. Prin urmare, noi trebuie să scăpăm de aceste acțiuni ce nu ne ajută să facem economie de carburant și să adoptăm un stil de condus cât mai rațional și calculat.