La o prima analiza am putea spune ca nu e mare lucru sa faci marketing online sau ca nu e necesar sa stii face acest tip de marketing, dar intrand in aprofunzime in subiect, vei realiza ca acesta chiar este un „instrument” mai mult decat necesar si util in promovarea pe piata online.
Daca iti doresti sa iti promovezi afacerea folosindu-te de cele mai bune tehnici si metode, trebuie sa urmaresti acest articol pana la final, deoarece am pregatit 5 dintre cele mai bune metode de marketing online pe care sa le iei in considerare atunci cand iti promovezi firma in mediul online.
1. Oferirea de continut si servicii gratuite
Nu-i asa ca si tu cautai candva cursuri, servicii, programe care sa fie utile si intr-o varianta free? Gandeste-te ca fix asta fac acum si cei care iti vizualizeaza site-ul si vad ceea ce le oferi. O strategie de marketing care este considerata a fi eficienta si creativa este crearea de continut ssu „vanzarea” unor servicii gratuit, dar cu o varianta premium pentru care trebuie platita o anumita suma.
2. Schimb de promovare cu cei ce au public țintă asemănător cu al tău
Iar cand auzi cuvantul promovare, nu trebuie sa re gandesti direct la concurente, dimpotriva. Un mod (usor sau greu, depinde de tine) prin care poti ajunge la potentialii clienti este prin parteneriate strategice cu cei care au acelasi public tinta ca si tine.
3. Strategii de promovare pe Facebook
Cu siguranta stii si tu ca promovarea pe Facebook este printre cele mai avantajoase metode de marketing online prin care te poti promova, deoarece majoritatea utilizatorilor sunt obisnuiti cu reclamele platite si se asteapta mereu la orice.
Facebook este o retea de socializare care iti pune la dispozitie toate instrumentele necesare pentru ca tu sa poti incepe promovarea direct de acolo. E atat de smechera aceasta platforma incat iti permite sa faci lucruri faine de care probabil nici nu stiai: poti arata reclama personalizata doar persoanelor care se afla pe raza aleasa de tine, poti arata reclama doar oamenilor a caror zi de nastere se apropie, poți promova o postare în rândul angajaților unei companii. Cu toate ca este platforma cea mai cunoscuta pentru promovarea online pe retele de socializare, Facebook, dupa cum arata statisticile, este cea mai gresit folosita platforma de marketing. Posibilitatile de targetare a potentialilor clienti sunt extrem de multe, tocmai de aceea este recomandatt sa intri in contul de reclame pe Facebook si sa descoperi tu toate optiunile disponibilie.
4. Marketing prin continut
Metoda marketingului prin continut este foarte folosita inca de la aparitia retelelor de socializare cand lumea a inceput sa distribuie continut. Suntem zilnic bombardati cu o multime de reclame pe care de cele mai multe ori le anulam in asa fel incat sa nu le mai vedem. Marketingul prin continut, cunoscut si sub denumirea de inbound marketing vine cu solutia.
Ce presupune marketingul prin continut?
Marketingul prin continut presupunea crearea de continut care sa raspunda cererilor publicului tinta. Fiind cat mai relevant publicului tau, ai sansa ca acesta sa intre in contact cu tine, cu brandul tau, iar odata ce imaginea ta respectiv a brandului va deveni tot mai vizibila si mai cunoscuta, iti vei face clienti pentru produsele si serviciile pe care le oferi.
Iata cateva tactici si abordari eficiente de content marketing:
1. Blogging si guest blogging
Pentru a aduce clienti noi pe o cale naturala, fara sa-i, cumparam noi, blogging-ul este si va ramane (in viitorul apropiat)una idntre metodele cele mai eficiente pentru majoritatea afacerilor. Aceasta metoda eficienta a devenit extrem de cunoscuta in ultimii ani, mai ales datorita evolutiei marketingului prin continut, acesta fiind un semn ca treaba va merge bine multi ani de acum inainte.
Cum ajuta un blog compania?
Incepand cu inceputul, blogul este un instrument esential de promovare a afacerii, mai ales ca vom fi indexati de catre motoarele de cautare si astfel vom aparea mai sus in cautari (SEO). Principul (de obicei) pe care se bazeaza un site, este ca daca avem mai multe articole scrise pe site si sansa de a aduce mai multi potentiali clienti catre serviciile tale este mai mare.
2. Infografice
Din punct de vedere grafic, infograficele sunt foarte estetice si astfel atrag oamenii catre produsul tau. Pentru a avea infografice de calitate trebuie sa ai in vedere urmatoarele: sa ai o tema buna, sa gasesti date potrivite si verificate, sa construiesti totul ca o poveste, etc.
3. Vlogging
La fel ca blogging-ul, vlogging-ul se bazeaza pe continut audio-video si are o influenta majora in randul internautilor. De asemenea, promovarile prin vlogging se fac prin construirea unor stalpi
puternici care sa sustina asta: lumina buna, calitate, voce, in concluzie, partea tehnica sa fie bine pusa la punct.