Armonia de acasa: 5 sfaturi pentru a nu duce stresul de la birou acasa
Munca apartine uneia dintre cele mai importante conditii prealabile pentru auto-implinirea personala in viata oamenilor. Ocupatia si cariera noastra sunt indisolubil legate de constiinta noastra de sine ca membru semnificativ al societatii. Psihologii afirma ca aceasta semnificatie este nevoia fundamentala pentru ca oamenii sa se simta cu drepturi depline si fericiti.
Se poate spune ca este singurul mod corect de a trai o viata decenta si suna destul de convingator. Cu toate acestea, exista si alte intrebari la care ar trebui sa raspundem sincer „avem o viata dincolo de biroul nostru?” si „cat timp petrecem cu familiile noastre?” Putem paria ca nu ati putea remarca granita dintre aceste doua sfere ale vietii voastre si cand veti reusi acest lucru, este putin probabil ca raspunsul sa fie in favoarea familiei. Nu pentru ca erai un om de familie atat de rau, dar, cel mai probabil, ai devenit ostaticul unui secol nebun de muncitor ca multi altii.
Esenta problemei si cum sa lasati stresul la birou
In prezent, ratele ridicate ale activitatii comerciale, progresul tehnologic rapid si concurenta nemiloasa pe pietele muncii creeaza numeroase provocari pentru oamenii muncii. Cercul de sarcini al angajatilor devine mult mai larg odata cu cresterea complexitatii acestora. Pentru a salva locul de munca si a reusi sa-si indeplineasca toate obligatiile oficiale, persoana ar trebui sa indeplineasca noile cerinte ale secolului. Astfel de standarde ridicate si dinamice inconjuratoare determina supraincarcarea informationala si emotionala a angajatului.
Oamenii sufera de o afacere excesiva permanenta. Chiar inainte de a rezolva o problema, ei incep sa se gandeasca la cealalta problema de lucru si continua sa o pastreze in minte chiar si atunci cand se termina programul de lucru. Ar trebui sa fie in contact aproape 24 de ore pe zi (este posibil datorita celor mai recente inventii tehnologice). Astfel, chiar si atunci cand oamenii sunt acasa (in transport, oaspeti sau chiar statiune), ei oricum continua sa lucreze. Desigur, se intampla in detrimentul timpului in familie.
Problema echilibrului dintre viata profesionala si cea privata este deosebit de urgenta pentru liderii din viata profesionala si pentru femeile care lucreaza.
Prin urmare, are putine nuante diferite pentru aceste doua categorii principale. Liderii de afaceri au o mare responsabilitate pentru numeroase domenii de activitate si lista nesfarsita de sarcini care nu ar putea fi lasate fara contributia sau controlul lor individual. O astfel de situatie ii face sa lucreze acasa. Daca vorbim despre femei, problema pare a fi necesara prezenta in doua locuri in acelasi timp. O gama larga de obligatii cu privire la gospodarie, copii ingrijitori sau parinti in varsta sunt doar cateva motive pentru acest lucru. Astfel, ambele sunt sub presiune constanta.
Este normal? Noi spunem, nu. Medicii si psihologii spun acelasi lucru:
– persoanele care lucreaza multe ore pe zi prezinta o rata de mortalitate mai mare decat cele care au o zi de lucru limitata (20%);
– angajatii care lucreaza fara vacanta sufera mai des de atacuri de cord (cu 30 pana la 50% mai multe cazuri decat in randul celor care iau concediu);
– femeile care nu au timp liber de la munca sufera de depresie mai des decat cele care au ocazia sa aloce mai mult timp familiei;
– suprasolicitarea permanenta cu munca si presiunea emotionala provoaca epuizare si stres cronic la toate categoriile de angajati;
– lipsa timpului pentru cauzele familiale sau aprofundarea crizei familiale;
– implicarea constanta in rezolvarea problemelor de munca disipeaza concentrarea oamenilor si, astfel, scade nivelul de siguranta personala si sociala.
Puteti vedea ca este crucial sa va stabiliti limitele individuale pentru a va asigura mentinerea unui echilibru sanatos intre viata profesionala si viata personala. Cu toate acestea, este o intrebare cum sa faceti acest lucru. Avem cateva recomandari care va pot ajuta sa va eliberati de ,,lanturile de afaceri” si sa castigati mai mult loc pentru viata dvs. privata.