Fiecare articol informational legat de SEO contine detalii si date diferite – probabil deja stii acest lucru. Totusi, informatiile nu sunt diferite pentru ca sunt abordate de necunoscatori, ci pentru ca algoritmul Google se schimba cu o frecventa mare.
Astfel, strategiile care se aplica cu succes astazi pot deveni irelevante in urmatoarea luna. Aceasta tendinta poate fi observa si in ultima parte a anului 2023, perioada care vine cu o multime de schimbari pentru specialistii care ofera servicii SEO sau pentru persoanele care se ocupa de optimizare pe cont propriu.
Scris de oameni dispare din documentatia Google
O fraza de capatai din manualul SEO era Scris de oameni, pentru oameni. Ei bine, aceasta fraza a fost eliminata in toamna anului 2023 din documentatia Google, introducandu-se astfel o aprobare silentioasa a continutului generat cu ajutorul uneltelor AI.
Astfel, acum Google pretuieste numai continutul scris pentru oameni, autorii din spate fiind fie oameni, fie modele de limbaj si de inteligenta artificiala, dupa caz. Desigur, acest lucru nu inseamna ca poti genera continut in mod aleatoriu si posta online fara a-l verifica sau modifica.
Restul legilor Google privind continutul nu s-au schimbat – inca.
Sectiunile recomandate si HowTo vor fi eliminate
Sectiunile de tip intrebari frecvente, precum si cele HowTo, care prezentau ghiduri simple, pas cu pas, vor fi eliminate in curand din rezultatele cautarii. Motivatia Google este de a face pagina de rezultate ale cautarii mai simpla, mai relevanta pentru utilizatori.
Acest lucru probabil se datoreaza faptului ca sectiunile recomandate ofereau uneori rezultate mai putin relevante, ori rezultate care trimiteau spre alte cautari, uitandu-se astfel de termenul si intentia principala de cautare.
Astfel, daca oferi servicii SEO, va fi timpul sa renunti la optimizarea specifica pentru aceste sectiuni.
Noua functionalitate „Mentionat in” ar putea afecta autoritatea website-urilor
Google se joaca cu o noua functionalitate care ar mentiona, sub numele si adresa website-ului din rezultatele cautarii, website-uri de renume in care platforma din rezultate este mentionata. De exemplu, sa spunem ca gasesti un restaurant noi pe care ai dori sa-l incerci si incepi sa cercetezi putin mediul online.
Cu ajutorul noii functionalitati, vei afla instant daca acesta a fost mentionat (prin link) pe platforme precum MICHELIN Guide sau resurse media de renume din Romania. Astfel, autoritatea website-ului restaurantului va creste instant!
Te ocupi personal de SEO pentru propriul site?
Daca te ocupi pe cont propriu de optimizarea pentru motoarele de cautare a website-ului tau, stii prea bine cat de dificil este sa ramai la curent cu ultimele noutati. Sunt sanse mari sa nu fi stiut de cateva dintre lucrurile mentionate anterior – nu este absolut nicio problema!
Specialistii SEO sunt cei care ar trebui sa stea cu lupa pregatita pentru astfel de schimbari. Chiar daca ele sunt citite si analizate cu atentie, doar un specialist care are in grija mai multe website-uri poate analiza impactul schimbarilor pe viu si trage concluziile potrivite.
Mai exact, un specialist care ofera servicii SEO isi poate adapta cu usurinta strategia in urma modificarilor aparute la nivelul algoritmului Google – spre deosebire de cei care nu administreaza mai multe website-uri.
Astfel, daca doresti ca afacerea ta sa aiba un website optimizat conform ultimelor schimbari si tendinte SEO, programeaza chiar acum o intalnire cu specialistii The Markers – departamentul dedicat SEO iti va spune tot ce trebuie sa stii despre ultimele schimbari ale algoritmului si despre implementarea strategiilor adaptate acestora!